معماری دانلود

معماری,دانلود معماری,دانلود پلان,پروژه معماری,پایان نامه معماری,اطلاعات معماری,دانلود آبجکت,آموزش تری دی مکس

معماری دانلود

معماری,دانلود معماری,دانلود پلان,پروژه معماری,پایان نامه معماری,اطلاعات معماری,دانلود آبجکت,آموزش تری دی مکس

عوامل تازه در ساختمان کارخانه گروپیوس

عوامل تازه در ساختمان یک کارخانه ی نمونه

اهمیت کارخانة نمونه ای که گروپیوس در نمایشگاه سال 1914 ورک بوند در کلن بنا کرد مشتمل بر یک تراس سرپوشیده برای رقص ، یک تالار که ماشین ها در آن نصب شده بودند و گاراژهایی بدون در که در پشت بنای اصلی قرار داشتند بیش از همه چیز در عواملی بود که به آن روحیه ای تازه می داد . قبل از این گروپیوس در کارخانه فاگوس از ساختن دیوارهای سنگینی که معمولا دور پلکان ها بنا می گشتند اجتناب کرده بود اما در این کارخانه نمونه دوری از این سنت معمول به شیوه ای کاملا تازه صورت گرفت . بدین معنی که پلکان های مارپیچی ساختمان در محفظه ای شیشه ای ساخته شدند و تجسم حقیقی حرکت در فضا بودند.

 معماری

 چشم معمولی که به سنت های دیرین و معمول خو گرفته است به محض دیدار این محفظه های شیشه ای که پلکان ها در آن جا گرفته اند در جستجوی آنست که دریابد به چه صورت بار آن ها تحمل می شوند . اما به تصور فضایی تازه و ساختن احجام به صورت معلق در فضا رابطه بار و تکیه گاه به شیوه کهن دیگر به چشم نمی آید .

این ساختمان که متاسفانه در زمان جنگ جهانی دوم طعمه حریق شد بامی داشت که به زیبایی سایر قسمتهای آن ساخته شده بود. در دو جانب این بام اتاقک هایی برای آسانسورها و در میان بام تراسی برای رقص بنا گشته بود که دور آن را باغچه هایی احاطه می کردند و محل رقص و باغچه ها را سقفی واحد می پوشاند . اندیشه معمار به همه جزئیات بنا به ترتیبی که ذکر آن گذشت به هیچ روی اتفاقی نیست و ناشی از ذهن دور اندیش و توجه او به آینده است .

منبع: معماری دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.