معماری دانلود

معماری,دانلود معماری,دانلود پلان,پروژه معماری,پایان نامه معماری,اطلاعات معماری,دانلود آبجکت,آموزش تری دی مکس

معماری دانلود

معماری,دانلود معماری,دانلود پلان,پروژه معماری,پایان نامه معماری,اطلاعات معماری,دانلود آبجکت,آموزش تری دی مکس

خانه مسکونی


خانه مسکونی همانند دانه ای که بر سطح زمین می روید و ریشه درآن دارد روندشکل گیری خود را آغاز می کند و در ارتباط با موانع و امکانات و فرصت هایی که در چهارچوب سمت خود روی سطح زمین می یابد، در فضا می روید.

تاریخ نخستین حفاظ کشف شده از ساختمان سازی در ایران، عمدتا در بخش غربی، شامل خانه های کوچک با شالوده ها، دیوارها، و کف های سنگی و متعلق به حدود هزار الی 8 هزار سال قبل از میلاد،بقایای خانه های بزرگ ساخته شده از آجرهای دست ساز گلی و ... می باشد. 

حتما ببینید: پلان مسکونی

 

·       به نظر شما در برنامه ریزی مسکن چه نکاتی باید اصل تر قرار گیرد.

 به طور کلی خانه مسکونی از اولین لحظه ای که اندیشیده می شود تا هنگامی که امکانات و محدودیتهایش در مکان یابی و جایگزینی لمس می شود و به حساب کشیده می شود تا خانه بنا شود و آماده زندگی کردن گردد و پیوسته به محیط متوجه است و محیط در برگیرنده همه عواملی است که چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم بر زندگی فردی و اجتماعی انسان اثرگذار است، پس به نوعی می توان گفت اولین نکته در برنامه ریزی مسکن با شناخت و بررسی وضع موجود مکان برای تامین مسکن می باشد.

در دومین اجلاس اسکان بشر(1996) مسکن مناسب تنها یک سرپناه به معنی وجود یک سقف بالای سر هر شخص نیست، سرپناه مناسب یعنی آسایش مناسب، فضای مناسب دسترسی فیزیکی و امنیت مناسب، امنیت مالکیت، پایداری و دوام سازه ای و کیفیت مناسب زیست محیطی، مکان مناسب است که همه این موارد باید با توجه به استطاعت مردم تامین شود و پس می توان گفت باید به بضاعت مالی و توانایی اقتصادی کلیه اقشار جامعه توجه خاص کرد.

حتما ببینید: پلان بیمارستان

خانه ها و شکل گیری آنها باید تابع عوامل متعددی مانند مصالح، اقلیم، فرهنگ، جغرافیا، توپوگرافی، شیب محل، مذهب باشند و همچنین توجه به دسترسی تاسیسات و تجهیزات و دسترسی مکانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عوامل موثر در 1 بند سازی:1- افزایش رشد جمعیت  2- افزایش بهره بروری عوامل موثر در قیمت مسکن     3- طولانی بودن فرآیند تولید مسکن  4- کاهش توان سرمایه گذاری در تملک و ساخت مجدد 5- رشد نامتوازن شهر

·       برنامه ریزی مسکن در ایران تا به حال به چه صورت بوده است و آیا مسیر درستی رفته است یا خیر؟     ( مسکن مهر) 

حتما ببینید: پلان دانشگاه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.